PR, CSR - Public Relations i Corporate Social Reponsibility

PR (public relations, pijar, piar) w powszechnym rozumieniu określa budowanie i utrzymywanie odpowiednich relacji pomiędzy organizacją i jej otoczeniem. To jedna z ponad 2000 definicji, które powstawały na przestrzeni lat. Działania z zakresu CSR podejmowano już w XIX wieku.

CSRDziś trudno wyobrazić sobie firmę, która nie dba o właściwe relacje z pracownikami i kandydatami na pracowników, z instytucjami, mediami, liderami opinii publicznej, inwestorami, czy w końcu organizacjami pozarządowymi. Z drugiej strony same organizacje pozarządowe potrzebują rozgłosu i wykreowania wizerunku, by zakorzenić się w opinii publicznej. Nie tylko przetrwać, ale aktywnie działać i osiągać sukcesy w zakresie swojej działalności.

Jak się wyróżnić, jak wykorzystać swoje silne strony, w jaki sposób dotrzeć do grupy swoich odbiorców, zaplanować i osiągnąć cel?
Jak znaleźć organizację, która pomaga w sposób najbardziej efektywny tym, których Ty sam chciałbyś wspierać? Jak zaprojektować sposób wsparcia i dopasować do Ciebie?
Na wszystkie te pytania odpowiemy w serwisie i/lub po rozmowie z Tobą. Do zobaczenia w zakładce kontakt i na Facebooku.

CSR - Corporate Social Responsibility, społeczna odpowiedzialność biznesu - to pojęcie zyskujące na znaczeniu już nawet w średnich i małych firmach. Stanowi element strategii przedsiębiorstwa, w ramach której firma decyduje się na działalność prospołeczną, ekologiczną, etyczną lub dotyczącą praw człowieka. Tak szeroki zakres pozwala firmie znaleźć najbardziej jej odpowiadający sposób działania i pomocy.

W Polsce zarejestrowanych jest ponad 80 000 organizacji pożytku publicznego. O ilu z nich wie lub może się dowiedzieć pracownik działu CSR lub właściciel firmy pragnący zaangażować się społecznie? Dwa, trzy, maksymalnie pięć. Tyle jest w stanie wymienić z nazwy. Z 90% prawdopodobieństwem możemy założyć, że będzie to ngo's, o którym mówią gwiazdy w jednej z komercyjnych telewizji.

Jeśli zdarza się, że nikomu nieznana opp jest na ustach wszystkich, stoi za tym ciężka praca agencji PR. Duża popularność, w odróżnieniu od zakładu totalizatora sportowego, nie opiera się na szczęściu.

Czy wystarczy chwytliwy slogan, przemyślana akcja skierowana do odpowiednio wyselekcjonowanej grupy docelowej, reklama w wybranych mediach, wywiad, plakat, artykuł, by o organizacji dowiedziały się miliony osób?
Śledź zakładkę Najlepsze praktyki albo po prostu nas zapytaj!